недеља, 7. мај 2017.

365 dana kreacije - XXXIV dan

Subota, 06.05.2017.

Blanc

Toliko inspirativan dan, toliko duboka meditacija. Istraživanje se nastavlja. Veći deo dana sam proveo u kući, osim kada sam izašao da na ulicama svog grada izvedem performans. Plesao sam za nekolicinu prolaznika koji su me gledali kao da nisam normalan. Čudan jedan grad. Vratio sam se kući i nastavio odmaranje. Dani su kišoviti i teški. Uznemirio me je jedan post na internetu. Postoji jedna grupa na internetu, grupa stranaca koji žive u Srbiji. Većina uopšte nisu stranci već gastarbajteri koji su se iz nekog razloga vratili. Primetio sam da je grupa puna mržnje za lokalnu kulturu i stanovništvo. Konstantno se kritikuje svako ponašanje i dešavanje bilo ono dobro ili loše, bilo ono univerzalno ili lokalno. Ali ovo posebno me je uznemirilo, a to je pitanje jezika. Svaka država i nacija na svetu imaju jezik i kulturu. Jezik je osnovno sredstvo ega u materijalnom svetu. Problem je nastao u tome što neki ne znaju jezik i ne žele da nauče lokalni. Gde god da sam putovao većina nije htela uošte da se trudi da priča Engleski, a ipak u mojoj zemlji sam primoran da pričan Engleski više nego Srpski. Nisam nacionalista jer potičem iz mešovite familije i verujem da sam samo biće, ali su me postavili na ovo parče zemlje i uvek ću biti obeležen time. U neka stara vremena ljude su ubijali zbog boje kože, znog nacionalne, verske i seksualne pripadnosti, i to vreme se može vratiti, ništa me ne može učiniti drugačijim. Danas ljudi grade neku mržnju prema svom poreklu. Znam da je jako loša situacija u zemlji, sve je nepravedno, država je katastrofa, narod je iz potrebe za preživljavanjem jako sebičan i tmuran, ali opet tu smo gde smo. Mnogi pokušavaju da odu iz zemlje. Mi smo narod koji gradi kulturu srama, i sve što činimo činimo iz sramote. Pored religije, kulturne zaostavštine, istorije, dostignuća, umetnisti, sada nas je sramota sopstvenih roditelja, prijatelja, pa i sopstvenog imena, pa i sebe samog. Možda zvuči kontradiktorno jer i sam se javno predstavljam pod polu pseudonimom, ali to je druga priča, mene nije sramota mog rođenog imena, samo je pitanje umetničkog prepoznavanja. Čovek nekad može imati više imena – rođeno ime, duhovno ime, magijsko ime, pseudonim, nadimak... Priča je o samom razlogu za promenu: dotični gospodin želi da promeni ime u Srbiji dodavajući slovo X koje ne postoji u tom obliku u Srbiji, kako bi bilo mnogo „internacionalnije“. Čitava rasprava je nastala kako je loš zakon i nije prilagođen potrebama stranaca. Otišlo je toliko daleko da su izjave monstruozne. Da je društvo ksenofobično, da primitivna kultura i ćirilični jezik blokira razvoj i tako dalje. Ovde se kači pitanje kulture. Kultura je sačinjena od jezika, duhovnosti, umetnosti i umetničkim formama i stvaralaštvom. Ubijemo li kulturu i umetnost uništili smo društvo. Ljudsko biće je društveno biće, onda kada izgubi sigurnost i pripadništvo, izgubio je nadu i izgubio je sebe. Izgleda da je plan prvo istrebiti male, globalizovati i potpuno ubiti moral svih dok ne postanu robovi i zombiji.
Bogovi su nam dali razlike da se radujemo njima i učimo, a ne da se međusobno mrzimo. Ja volim da upoznajem ljude širom sveta, da čujem nešto novo, da naučim njihov jezik, kulturu, običaje i duhovnost. Neki običaji nisu baš moralni, i pripadaju nekom drugom vremenu, što ne znači da su svi takvi. Neki su pak toliko lepi da oslikavaju možda neki nadu za boljom budućnošću. Zapravo u čemu se oslikava uznemirenost. „Stranci“ koji žive u Srbiji često imaju prednosti i uticaj, pa tako se lokalni umetnici često stavljaju po strani, guraju, ne pruža im se šansa samo zato što su lokalni. I dalje se čini sve da se lokalna umetnost potisne i uništi. 1000 puta smo pozvali ljude iz te grupe na neko od naših umetničkih dešavanja, i niko se nikad nije pojavio. Kažu „Srpska“ umetnost ne valja, loša je i ne vredi podržavati, bolje da ne radimo. Imaju tu izjavu iako nisu ni videli šta radimo. Nisu većina ni krivi samo su izmanipulisani od strane drugih.
Da se razumemo ja ne mrzim strance, samo apelijem da se bilo koji vid mržnje zaustavi. Ne postoji razlika mi i oni. Svi smo mi, svi smo stanovnici materijalnog sveta. Niko od nas faktički ne možže biti vlasnik zemlje, mi smo vamo čuvari tog parčeta zemlje. Zemlja pripada sama sebi, ona je boginja majka, a mi kao razmažena deca nemamo pravo da svojatamo i naturamo sopstvenu dominaciju. Svi smo ljudska bića, svi smo bića koja diši, hrane se, vole... Najbolje je da delimo i da se podržamamo. Jer mi smo oni, i oni su mi. Iluzija je razdvojenost, jezik je iluzija. Sve je kreacija božanskog, sve je jedno veliko umetničko delo. Ljubav je rešenje!
Duhovnost prepoznaje apsolutnu ljubav. Velika ljubav, ljubav kao izvor svega, ljubav kao radikalno jedinstvo. Na ovom nivou ljubav je drugo ime za apsolutnu realnost, uzvišenu svest, Bramana, Boga, Božansko, Veliku Majku, Tao, Izvor, kosmičko srce... Apsolutna realnost predstavlja čisto postojanje, prisutna svugde i čini sve, urođenu svest, i sama je esencija zadovoljstva i ljubavi. Kao ta esencija Velika Ljubav je utkana u materijal od kojeg je napravljen univerzum, od koga je takođe sačinjeno i naše sopstvo. Neki od nas možemo u životiu videti samo male tračke te Velike Ljubavi – na primer sa našim partnerom, u prirodi, sa decom... Takva iskustva ostaju za života, barem u sećanjima, i osećanjima. U tim momentima vidimo jasno konekciju, koju zapravo imamo sa svim delovima univerzuma. Ova iskustva nam daju mogućnost da osetimo ono što imamo. Samo zastanite i prekinite sva ograničenja i iluzije i pogledajte svet kakav jeste, neraskidiv, ispunjen ljubavi od koje je sačinjen.


Blagoslovena neka su sva bića u ovom univerzumu.  

Нема коментара:

Постави коментар