среда, 10. мај 2017.

365 dana kreacije - XXXV, XXXVI i XXXVII

Nedelja, 07.05.2017.

Alterego

Ovaj dan treba nazvati iskustvom za sebe. Išao sam na useljenje kod jedne prijateljice. Organizovala je takođe maskembal uz to. Odlučio sam da probudim skrivenu Animu koju ja zovem Mandragora specialno za ovu priliku. Mandragora je transilvanijske čarobnica koja je živela tridesetih godina dvadesetog veke osamljena u šumama Transilvanije. Ona je pripadala staroj lozi veštica koje su svoje znanje kombinovale spletom kultura koje su prolazile ovim prostorom. U njenom grimoaru su se nalazile razne rumunske i mađarske čarolije, srpsko – bugarski obredi i turske bajalice. Ona je sopstvenu moć dobijala od njene boginje Mume Paduri. Kada je drugi svetski rat nastupio ona je pristupila partizanskom pokretu. Vrlo brzo su je nacisti uhvatili i streljali. U poslednjem momentu bacila je prokletstvo da ukoliko se nacizam ponovo pojavi na svetu da će se ona vratiti. Mandagora je sveštenica koja sedi na pragu između svetova i predstavlja skriveni karakter kojeg sam ja spoznao u toku svog performansa Alhemijske priče u Berlinu. Naime Alhemijske Priče su predstavljale njeno ponovno rođenje i moju spoznaju nje same. Projekat koji sam kreirao jeste jedinstvena priča o putovanju ove čarobnice između svetova. Eto ona se ovog dana posebno ispoljila u susret punom mesecu koji je posvećen boginji Hekati, koju Vlasi i Rumuni zovu još i Muma Paduri.
Pojeli smo po delić magične čokolade. Jedno 2 sata se ništa nije dešavalo, verovatno dok nije stiglo do krvi. I samo u jednom momentu, u isto vreme krenuli smo na halucogeno putovanje. Smenjivala su se stanja od predinfarktnog, onda stanje u kojem sam osetio povezanost sa svima u prostoru i van njega. Mogao sam da vidim one nevidljive veze i shvatim misteriju praznog kruga i nirvane. Iz svake pore mog dela izlazio je božanstveni vatromet, a svaka ćelija na mom telu vozila se na ringišpilu menjajući maske svakim obrtajem. Bio sam sastavljen od milione mmalih plesača koji igraju svaki svoj jedinstveni ples uz muziku univerzuma. Sve se smenjivalo. Moj vid je goživeo multidimenzionalnost. Isto ono stanje koje mi u Butoh nazivamo stanje između, samo što je ovog puta osećaj bio barem deset puta jači. Pravo iskustvo.
U jednom trenutku krenuo sam da kanališem ljude, duhove, da izvodim performanse, poeziju. Znam da je to posebno iritiralo ljude oko mene, ali ja ne mogu da kontrolišem ovako nešto kada to radim jednom u 6 godina. Ovo iskustvo je bilo dovoljno za sledecih 10. Na kraju me je oblio strah da sam ispao budala pred drugima, što i jesan, prosto nisam mogao da kontrolišem. Znam da nisam nikoga povredio, ali da sam prikazao svoj skriveni i neukrotivi duh koji nije baš prijatan za posmatranje. No ja sam dobio jedan jedinstveni dar inspiracije, uvideo postojanje mnogih karaktera, mogućnosti i dimenzija za dalji rad...


Hvala Maji na podršci. 

Ponedeljak, 08.05.2017.

Gnostic Prayer

Ovo je poslednji dan mog rada sa Klementom. Na žalost njegov boravak u Beogradu je istekao. Radili smo na rezonanci sa sopstvenim telesnim kanalima. Svaki put kad radimo ja zahtevam prvo zagrevanje zatim sam rad. U toku zagrevanja zakačio sam rukom moj laptop i razbio ga. Takva šteta mi baš sada nije trebala. Kako kažu stariji – mi siromašni ne moženo sebi priuštiti takve štete. Šta sad da radim – to je samo glupa mašina. Na žalost u ovom dobu sve što radimo zahteva tu tehnologiju, i nekako smo ko hendikepirani bez nje. Najgora stvar od svega je što je sva moja dokumentacija od prethodnih godinu i po dana u tom lap topu. Nadam se da će uspeti da je spasu. Stalno imam problem sa tom dokumentacijom. Previše radova radim, ne mogu da nađem ljude koji bi fotografisali i snimali, a da to čine iz čistog entuzijazma i podrške. Na žalost ne mogu da ih platim, jer ni sam nisam plaćen. I konstantno manjka te dokumentacije. Čak i one najgore organizacije na niskom nivou zahtevaju video zapis sada. Ja na žalost ne mogu baš da psotignem sve te zahteve. Moraću zbog ove štete da se stisnm baš. Otkazacu planirane aktivnosti u narednom periodu, i leto će mi biti u Beogradu veoma radno. Nema više trošenja.
Delić stanja od prethodnog dana me je još držao pa sam samo prihvatio taj osećaj da kreiram nove pokrete. Plesao sam u začaranom krugu dimenzija. Otvorio sam vrata svetova i kretao se uz vibraciju univerzuma do samog centra gde se nalazi velika kosmička mati.
Video sam Jeremya koji se upravo vratio sa puta. Od njega sam dobio tako predivan dar. Doneo mi je statuu boga Pana, jednog od mojih omiljenih bogova. Čim sam došao kući postavio sam ga na svoj oltar, na zasluženo mesto između boginja. Tako sam srećan što je veliki Pan pronašao put do mog malog svetilišta. Neka je sva slava Panu – Io Pan, Io Pan...
Dan se završio osećajem oslobađanja i velikom lekijom da živim u trenutku. Moji snovi i planovi za budući period su potpuno isčezli u momentu, sada mi ostaje samo trenutak sadašnjosti. Veliki planovi nisu za nas siromašne.

Hvala Jeremyu na podršci i divno daru.


Utorak, 09.05.2017.

Hecate’s Vigil

Tako svetao, važan i moćan dan. Pa da počnemo iz početka. Danas je dan posvećen Nrsimhadevu. Nrsimhadev je manifestacija Krišne koje je neustrašiv i moćan. Oblik je čovek sa glavom lava. Tu ga možemo povezati i sa Mitrinim oblikom Zurvanom. Ovde uviđamo paralelu između Mitra i Krišne. Mnogo više paralela imaju oni kao i sa Horusom, Orfejom... Nrsimhadev odagnava sve zle demone, kao što je uspeo da pobedi nepobedivog kralja demona Hiranjakasipu. U lili o pojavi Nrsimhade pojavljuje se dečak Pralada koji u sebi nosi savršenu veru i posvećenost prema gospodu. On bez obzira na torture stoički sve podnosi noseći veru da će ga gospod spasiti. Ta ista snaga pralade je meni dala snagu da ne potonem u ovim komplikovanim trenucima, i naravno i ovaj dan je bio ispunjen blagoslovima. Dan mi je počeo mantrom: Namaste Narasimhaya... Mantra koja donosi snagu i svim teškim trenucima, koja nas spašava od kandži zlih demona.
Pored ovog danas se obeležavao i međunarodni dan borbe protiv fašizma. Na neki načim opet se neko našao da bude antiprotivan proslavi ovog dana. Ja lično sada osuđujem bilo koju izjavu kvazi modernista. Ceo svet treba da poznaje ovaj deo u istoriji do zadnjeg detalja, da ga se stidi i plaši. Ne želimo da se ovako nešto ikada ponovi, a veoma je lako pokrenuti tu monstruoznost u čoveku. Setimo se svih onih nevinih žrtava koje su stradale zbog svoje nacionalne, verske, seksualne pripadnosti ili zbog svojih ubeđenja, ili su se pak našli na pogrešnom mestu. Setimo se svih svirepih i demonstim dešavanja, svih paklenih ideologija koje su dovele do toga da prepolovimo stanovništvo sveta. Neka se nikada više ne ponovi. Bogovi moćni – Gospode, Nrsimhadev, Krishna, Mitra, Horuse, Hekata, Artemida, Izida, Radharani, Isuse, Marijo, svi bogovi univerzuma blaoslovite srca ljudi da spoznaju nežnost i ljubav jedni za druge.
Došao sam po običaju u jelenin hram umetnosti i primejene duhovnosti, ali danas specialno kako bi smo proslavili pun mesec posvećen našoj zaštitnici i matroni Hekati. Radnja je bila puna žena. Boginja je privukla tolike ljude. Radili smo bez prestanka, bez stajanja ko na pokretnoj traci. Situacija se malo smirila. Jasmina je došla i onda smo odlučili da uradimo ritual. Okupili smo se, zapalili sveću boginji i izrekli molitvu: Veličanstvena Gospodarice Neba, Zemlje i Mora,Pomoću tvojih misterija Noći i Dana, Pomoću Svetlosti Meseca i Senke Sunca, Prizivam te, Gospodarice Života, smrti i ponovnog rođenja. Pojavi se sada iz kraljevstva senki da bi nahranila moju dušu I prosvetlila moj um, Trostruka Gospodarice tri puta, Preklinjem tebe koja nosiš Ključ, ospodarice Duša koje lutaju Noću, Da doneses svoju mudrost koja je među zvezdama, Da spustiš svoju zvezdanu vatru iz tame koja se nalazi između, Stvoriteljko Svetlosti! Boginjo Kraljevstva Senki! Kraljice koja nosiš Svetlo! Šapni sada svoje tajne! Donositeljko Vatre! Zemaljska! Kraljice Neba!... Mogli smo da osetimo energiju, prisutvost gospe – boginja nas uvek sluša, uvek sluša naše molitve. Još jedan dan nebrojenih blagoslova.

Hvala Pavlu na dokumentaciji. 


Нема коментара:

Постави коментар