четвртак, 6. април 2017.

365 dana kreacije - V dan

Četvrtak, 06.04.2017.

Wortless Being

Spektakularan dan. Nadamo se da se ovim drama zavrsila. Dan je počeo veoma dosadno, hladno i nekako napeto kišovito. Epidemija niskog pritiska. Na današnji dan 1941. Beograd su bombardovali nacisti i time je označen početak rata u tadašnjij Jugoslaviji. Odajmo poštovanje svim žrtvama nacizma u svetu. Održao sam fin kratak klas sa Jeremyjem, Normom i Marijom u Džezva baru. Brzo je došao i momenat nastupa.
Danas je bilo puno posetilaca. Ovaj nastup sam imao u beogradskom Butoh pozorištu, projektu Džezva bara zajedno samnom. Sledeći tradiciju predivne Mary Wigman, kao bake Butoh umetnosti, igrao sam bez muzike. Ovaj rad je nosio posebnu emotivnu notu. Posvetio sam ga dubokim sećanjima na horor 90tih. Mnogi se danas toga ne sećaju. Glad, rat, restrikcije struje i vode, siromaštvo, nemaština, nestašica, kriminal, mafija, kudnapovanja, prostitucija, droga, nasilje, strah, ludilo... Jednom rečju pakao. Ali smo to nekako preživeli. I onda se desilo sve štro se dešava sada. Miris je isti kao 90tih. Ja sam tada išao u školu. 8 godina svakog dana sam trpeo ponižavanja, zlostavljanja, batine. Od sramote nisam smeo da kažem roditeljima nikad. Pa i sad sam skupio hrabrosti da ovo napišem. U dobu kada pokušavamo da uvedemo Aleksin zakon, ja prepoznajem da sam ja bio Aleksa, nekada davno, ali ja sam preživeo. Zahvaljujući tom hororu stalno nosim strah, teskobu i bes u sebi. Danas kada pogledam one koji su me maltretirali, ne dešava se kao u američim filmovima da su oni obični propaliteti, oni su naprotiv veoma moćni i uspešni, imaju porodice, novac, kuće, poslove. Ja, ja sam i dalje uvrnuto stvorenje na ivici društva i egzistencije. Živim za sopstvenu strast, za umetnost, a to mnogima ne vredi ništa. Molim se svim bogovima da preživim dan, da me nahrane nekako, a ja i dalje radim. Danas se sećam žrtava holokausta, ali sećam se i onih 8 godina sopstvenog detinstva u jednom takvom holokaustu. Zahvalan sam bogovima što sam živ, svakog dana, svakog momenta. I pitam se koliko moj život vredi. Da li vredi? 100 dinara? S tim se ne mogu ni nahraniti. No, idemo dalje, sutra je novi dan.
Performans je uspeo. Ljudi su većinom zadovoljni. Neke osobe su me iznenadile svojim prisustvom. Duboko su povredili moja osećanja proteklih meseci i danas se bez reči pojave, na meni važan dan. Kao što rekoh, ovo je kraj agonije i sutra je novi dan. U glavi mi se vrti pesma EKVa „Neko nas posmatra, neko nas stalno gleda“. Kako je to jezivo. Strah, strah, strah.
Posle mog nastupa prikazivali smo Majin rad. Bio je duboko ličan i intiman, priča jedne tako nevine ljubavi. Na filmu deluje kao da bi trajala večno, tako puna sreće, ali na žalost realnost nije takva. Bio je ovo dan suočavanja. Tako divni ljudi oko mene. Srećan sam i zahvalan na ovom trenutku. Idemo dalje!


Hvala Mayi Reef i Jeremy Lecerfu na podršci i dokumentaciji. 


Нема коментара:

Постави коментар