понедељак, 17. април 2017.

365 dana kreacije - XV dan

Nedelja, 16.04.2017.

Holy rites of sun

Iznenađensam činjenicom da su ljudi ove godivne antiprotivni svemu. U decembru i januaru sam uvredio neke ljude samo zato što sam im čestitao božić. Navodno obrazloženje jeste da je porodica precenjena i da nema potrebe za lažnim slavljem, i da ja nemam pravo da im to naturam na nos time što ću im čestitati. To se nastavlja i sada za uskrs, atmosfera je globalno kao da su svi postali radikalni protestanti.
Ja volim praznike zato što nas podsećaju na proslavu života i promena u prirodi. Vreme kada smo slobodni da posvetimo vreme bližnjima bili oni naša porodica ili prijatelji, ili generalno podeliti ljubav sa nekim. Šta ja znam, ja želim da budem srećan, a slavlja me čine srećnim. I na to mnogi postavljaju, pa zašto mora taj dan, zašto to nije svaki dan? Pa zašto nije?
U drevna vremena ljudi su uviđali posebnost određenih dana, kada je energija vremena posebna u odnosu na ostatak godine. Neki periodi su predstavljaju promene, pa se ritualnim putem sve menjalo. Mi smo i dalje bića prirode, a sama spoznaja važnosti ovih dana nam daje moć da se pripremimo. Npr. uskrs je period početka prleća kada menjamo sve iz zimskog u letnje. Neki proslavljaju proleće neki uskrs. Poenta je radovanja, življenja u trenutku. No, nije bitno, kažu svet je u progresu, pa možda i to odbacivanje duhovnosti je progres.
Danas sam performans posvetio suncu, njegovom rađanju i jačanju. Iako je kiša padaja, snaga sunca je bija posebna. Nedelja je dan sunca i prethodi performansu koji ću izvesti ove nedelje, a inspirisan je upravo drevnim misterijama. U prošlom veku grupa templara u Britaniji je napisala scenario za okultnu predstavu Eleustinski obredi. Scenario je sastavljen od obreda sunca, meseca, marsa, merkura, jupitera, venere i saturna. Za svaki dan u nedelji. Tako pratim dane i obrede. Cilj je biti svestan kvaliteta u nama na koje utiču te posebne planete. U antičko doba to su bili veliki bogovi Olimpa. Sunce nam daje svetlost i snagu, vitamin D. Svetlost isceljuje naše telo i naš duh.
Duhovnost je bitan deo mog života, ali i same umetnosti. U njemu pronalazim inspiraciju, a lično mislim da je i ovom svetu potrebno više duhovnosti. Možda je loša predstava o duhovnosti ono što odvraća ljude, što ih tera da negiraju sve što je vezano za isto. Umetnost kao takva ima ulogu da oplemeni ljudki duh, iako možda umetnik to negira. Zato slavimo umetnost danas!


Hvala mojoj sestri Gorani na pordšci i dokumentaciji!



Нема коментара:

Постави коментар