среда, 12. април 2017.

365 dana kreacije - X dan

Utorak, 11.04.2017.

Essence of creation

Pun mesec je. Svaki put kada je ovakav magičan dan, mesec daje neverovatnu energiju svemu na šta padne njegova svetlost. Ali ljudi to ne shvataju, pa su zato svi nervozni. No, ovaj dan nije bio samo nervozan. Saobraćaj u Beogradu je bio u haosu, grmelo je i sevalo toliko snažno da se zemlja tresla, a ljudi su bili izgubljeni, i pomalo ćudljivi.
Došao sam u magičnu radnju kod Jelene, svaki utorak me obraduje moj odlazak tamo. Tu dolaze čudnovati ljudi, ili pak pronađu svoju čudnovatost boraveći tamo. Jena nova tema se začela. Tema sramota našeg društva. Često ljudi ovde se stide svega, svesno ili ne svesno i plaše se da pokažu svoje pravo lice. Stide se svog porekla, tradicije, načina života, ishrane misleći da je zaostalo i necivilizovano. To čak prelazi u malo dublje sfere. Stide se i sopstvenih anomalija, neznanja, nedostataka, izgleda... Neko mi je skrenuo pažnju da često svi govorimo u konverzaciji „znam, znam“, čak i onda kad nemamo pojma o čemu je reč. Stidimo se da priznamo da ne znamo. Nismo samo mi krivi, i društvo je tako. Ako pak imamo hrabrosti da priznamo da ne znamo, onda nas izvređaju kao da smo nepismeni i neškolovani. Ta sramota je samo efekat potrebe da zaštitimo svoje emocije. Mene ništa nije sramota. Da li ste me videli? Da me je sramota ne bih bio ono što sam. No razumem zašto je sve onakvo kako jeste.
Dan je odmicao i došla je Norma. Izveli smo obred u Jeleninoj radnji u čast kosmičke majke stvaranja. Spustili smo svesnost božanskog. I zaista se osetila ta božanska prisutnost na kraju. Svi smo bili mirni i spokojni. Pravi blagoslov.
Izašli smo iz slavije, sačekali malo Ovena, ali prevoza nije bilo, grad je u totalnom haosu. Imamo osećaj kao da svemu ovome neće doći kraj, totalna anarhija. Pitam se da li mi možemo sve ovo priuštiti. I naravno na televiziji se priča o sektama opet. Atmosfera je baš kao 90tih. Da li se iza svega krije mnogo teža priča nego što smo uopšte svesni? Tako je kako je, izlaz je koban, ali nije nam još vreme.
Skoro sat vremena smo išli do Džezve. Miša nas je sam čekao, bar je bio prazan. Svi su kasniji. Došli su neki od prijatelja umetnika, ali niko novi. Pitao sam se zašto se ignoriše svaka moja inicijativa. Dosta mi je teskobe, i ne interesu je me odgovor. To nije moj problem. Drugi način organizovanja nije moguć. Ja nemam nikakvu pomoć ni u čemu. Podržavaju mi bliski ljudi i to me ispunjava. Čak i ovaj podvih je veoma izignorisan, i nije bitno. Baš me briga. Završiću godinu dana svakodnevnog rada i tih godinu dana će mnogi ignorisati.
Malo sam popio, iako nisam trebao. U poslednje vreme jako rezonujem sa svim toksinima. Kasnio sam na prevoz pa sam proleteo kroz dorćol. Stigao sam na autobus. Došao sam kući presvukao se i odjednom dobio inspiraciju. Drugi performans je počeo.
Plesao sam sat vremena u praku prolazeći hodnike i vrata moje kuće. Pokušao sam da budem tiši od noćne tišine. Ples u gluvo doba noći. Postao sam noćna tmina, utvara i senka koja teče zidovima stare kuće. Odjednom sve je nestalo i sve se pretvorilo u trenutak u ples senki. Verovatno je efekat alkohola, možda baš pozitivan. Jutro je raklo svoje. Zaželeo sam da zapamtim taj ples, i da ujutru je ples ostao u meni, telo je zapamtilo. Izvešću to u džezvi uveče.
Tražim nove prostore za dalje nastupe, pa neka mi bogovi pomognu.


Hvala Jeleni Popović i Normi Ferreiri na podršci, performansu i dokumentaciji.


Нема коментара:

Постави коментар